Första träningen i mitt liv tillsammans med flera diabetiker.

Idag var första gången som jag tränade med fler än en annan diabetiker. Det var roligt, inspirerande och framförallt lärorikt. Mats Fors eller "spring Mats" har skapat en träningsgrupp för diabetiker och idag hade vi vår första träff. Alla i gruppen hade haft diabetes väldigt länge och det blev mycket prat om pumpar, mat, fysisk träning och olika problem vi haft som diabetiker. Igenkänningsfaktorn var stor.
Träningen då, helt okej men man är långt ifrån toppform. Intervallöpningen på slutet var väldigt nyttig, men lämnade också ganska mycket mer att önska. Jag hade nästan slut på mitt insulin i pumpen och hade medvetet valt att lägga mig på ungefär 12mmol/l i blodsocker när träningen började. Som vanligt stängde jag helt av min basaldos (kontinuerliga insulindos) under träningen, vilket lyckades bra. Däremot tankade jag inte tillräckligt mycket kolhydrater efter träningen så jag gick istället lågt på kvällen. Helt okej resultat trots allt och det är väl bara att kämpa vidare. Skall bli skoj att träffa alla igen nästa torsdag och har ni diabetes och bor på Åland, kom med oss nästa tillfälle och träna!

Kommentarer