Tack för ert fina bemötande ÅHS!


Idag blev jag utskriven från Kirurgiska avdelningen på ÅHS. Börjar med den korta kritiken. Jag var in i måndags först till Medimar och sedan till akuten vilka båda skickar hem mig med lite Rinexin. Jag känner min kropp så pass väl att när jag söker hjälp och går på 4 gram panadol och 2,4 gram burana plus 2-3 Panacod för att få sömn vet jag att det inte är lite ont i halsen. Jag vet dock ingenting om sjukdomsförloppet för halsböld så det kan tänkas att de inte såg någonting. Jag kände att något var fel och tog kontakt med Medimar igen och fick tid hos Jan Österberg på nyårsafton. Det tog tre minuter hos honom så ringde han akuten för att de skulle ta in mig för halsböld.
På akuten fick jag ett väldigt gott bemötande av läkare, närvårdare och sjuksköterskor. Ingreppet var inte det trevligaste jag varit med om och jag undrar hur de gör med någon som är spruträdd? Jag satt i en stol och öppnade munnen medans de tryckte ner tungan och satt in en lång och tjock spruta för att suga ut varet. En utmaning för kräkreflexerna och omöjligt att förstå hur de lyckas med barn eller spruträdda?
Efter det flyttades jag upp till kirurgiska avdelningen och där var det samma fantastiska bemötande fastän de högst antagligen hade minimibemanning på nyårsafton. Jag kände hela tiden att jag var i fokus oavsett vem som tog hand om mig. På nyårsdagen fick jag permission och fick fara hem mellan antibiotikakurerna som togs intravenöst var åttonde timme. När jag kom tillbaka sista gången på Nyårsdagen 23.55 så går jag in via akuten men Kirurgiska avdelningen är låst och jag vill inte knacka på och väcka de inlagda. Räknar kallt med att jag måste gå runt till akuten och säga åt dem att ringa upp till kirurgiska men möter en mycket vänlig städerska som kommer och öppnar åt mig. Väl inne på kirurgiska så ordnar de igen så att jag får fara hem och sova och istället ta blodproven på labben när jag kommer på morgonen för min sista dos antibiotika. På ronden blev jag sedan utskriven.
Tack till er alla läkare, sjuksköterskor, närvårdare och städare för att ni gör ett så bra jobb och var så tillmötesgående för mina önskemål!

Kommentarer