Problem med tänderna

Idag blev jag intervjuad av Ann-Christine Karlsson på radion. Det är inför tisdagens program Hela människan som jag berättade om mina tandproblem. Tror det blir ett väldigt intressant program. 
Nu har jag hittat nackdelar med mina nya tänder. Dels kan jag ännu inte äta och tugga nästan något med dem. Det går faktiskt bättre att äta utan tänder?! I slutet av nästa vecka när vi skickar avtryck av mina tänder och gjuter om proteserna kan jag förhoppningsvis äta som vanligt efter det.
Det andra problemet märkte jag igår i stadsfullmäktige. Jag var väldigt nervös över att ställa mig i talarstolen och tala med mina nya tänder. Dels hålls inte tänderna så bra på plats och jag måste trycka upp proteserna hela tiden för att inte få in saliv under dem. När salivet är där istället för i svalget blir det väldigt torrt i munnen. Åskådarna/åhörarna hörde nog väldigt tydligt problematiken men förstod kanske inte orsaken. Det skall bli så skönt att gjuta om tänderna och faktiskt ha dem på rätt ställe i munnen efter det.
Jag hoppas att programmet kommer att hjälpa och stöda er andra som har problem med era tänder eller annat. Vänta inte utan ta tag i problemet! Jag om någon vet att det är svårt.
Programmet Hela människan sänds tredje juni klockan 10.00 på Ålands radio

Kommentarer