Ett tips till alla er som vill komma i form till sommaren.


Den här tiden på året brukar det alltid vara en väldig stress för att komma i form till sommaren. Därför vill jag hjälpa er på traven. De två första veckorna sedan jag drog ut tänderna så gick jag ner 7 kilo eller 8,2% i vikt. Jag kan ännu inte tugga mat även om jag har tandproteser. Det jag klarar av att äta är soppor, köttfärs, allt kött mixat, fisk, potatismos, potatisgratäng, couscous, ris och bulgur. Däremot njuter jag inte av att äta längre utan det är ett nödvändigt ont. Jag är sugen på allt som jag inte kan äta.
Tänderna passar inte alls i nedre käken och jag har en grym huvudvärk mot slutet av min arbetsdag. De dagar jag måste ha dem i längre än sju timmar i sträck vet jag inte vart jag skall ta vägen för att komma undan smärtan.
Det tar åtminstone fem veckor till innan jag kommer att kunna äta och förhoppningsvis slipper huvudvärken. I början av juni så skickar jag proteserna till Åbo på nytt där de med hjälp av nya avgjutningar får dem att passa. När vi gjorde avgjutningen första gången hade jag ju alla tänder kvar i munnen och därför visste vi att de inte skulle passa vidare bra. Vi visste också att de första sex veckorna skulle tandköttet förändras mest och därför skickar vi iväg dem först när den tiden gått. Jag visste att det skulle vara tufft under perioden med proteser men trodde inte det skulle vara så här illa.
Rent ekonomiskt är det väldigt dyrt att banta genom att dra ut alla tänder men det ger med all säkerhet resultat! Skämt och sido så är det enklaste sättet att gå ner i vikt att göra av med mer än vad man äter. Däremot är det väldigt lätt i teorin och mycket svårare i praktiken.
 Det viktigaste är att du är nöjd med vem du är oavsett hur du ser ut. Det är vad du gör och hur du är som på riktigt betyder något!

Lycka till!
  

Kommentarer