Ytternäs skolas julfest en tillbakablick 19-24 år i tiden...

Vi hade en väldigt fin arbetsdag på Tärnan idag med väldigt många förväntansfulla och delvis nervösa barn inför julfesten. Tack vare mina bonusbarn så hade jag möjlighet att återigen få vara med om Ytternäs julfest. De hade lyckats väldigt bra och man mindes själv ganska snabbt de sex julfester man haft i samma skola. Alla barnen var väldigt duktiga och det var så roligt att se alla barnen igen som man haft på Tärnan. Snabbt räknat har vi haft ungefär 60-70 % av alla barn som går i Ytternäs skola på Tärnan. Frida och Rebecca var jätteduktiga. Frida hade lärt sig hela ettans program utantill bara genom att stå och lyssna på de andra barnen på repetitionerna. Hon klarade sin roll galant. Rebecca spelade tvärflöjt,dansade och sjöng väldigt bra. Att stå och höra Annika Pensar hälsa god jul i Fridas klass efter julfesten flyttade mig 24 år tillbaka i tiden då jag själv stod i ettans klassrum i Ytternäs skola och fick samma hälsning av henne! Det enda jag (inte) saknade var ringdansen som var ett ständigt inslag på julfesterna när jag gick i Ytternäs...

Kommentarer