Kårkulla och medicinering.

Min syster är ju för tillfället på Kårkulla. Som tur är så var hon ner till Kyrkslätt och träffade släkten som hon tycker så mycket om i helgen. Jag lyckades på telefon få henne att "våga" fara dit och hälsa på dem tillsammans med mamma. Hennes hypokondri ställde till det för henne, hon var så rädd att smitta dem med sin "förkylning". Jag berättade för henne att det vara bara att köpa finrexin på apoteket och ha med till dem ifall hon smittade dem. Jag sa också åt henne att de nog gärna tar en förkylning bara de får träffa henne. Efter mycket om och men så kom hon iväg. Hennes humör och sätt går väldigt mycket upp och ner och hon är ofta väldigt trött trots att hon sover tolv timmar om dagen. I vilket fall var det väldigt roligt att hon orkade komma med och att hon fick träffa alla igen! Hon har alltid tyckt otroligt mycket om "kyrkslätts kusinerna" och morbröderna och moster med familj. De har också alltid ställt upp väldigt mycket för Ronja!
Jag skall inte uttala mig om Kårkulla förrän jag vet mera, men vissa saker funderar jag över. De har definitivt gjort mycket bra också som tex magnetröntgen med mera. Det jag är mest kritisk till är att när hon kom dit hade hon vissa mediciner och det första de gör är att pröva höja dem, med den påföljden att hon blir aggressiv. Man vet att hon kommer till Kårkulla för att hennes medicinering inte är bra, borde man då inte börja med att ta bort all medicin och på det sättet se vad grundproblemet är och därefter kolla vilka mediciner som lämpar sig mest? Jag är varken läkare eller psykiater så jag har inte deras kunnande, men som anhörig tycker jag att det skulle vara det vettigaste tillvägagångssättet.  Har ni någon erfarenhet eller större kunnande får ni gärna skriva om det!

Kommentarer