En förmiddag med syster.

Idag började jag semesterdagen med att städa ur lägenheten som hyresgästföreningen haft som kontor i många år. I år får Hyresgästföreningen tyvärr försöka klara sig med mycket mindre landskapsbidrag trots att medlemsantalet ökat för första gången på många år. Vi skall fortsätta kämpa för hyresgästerna, men tyvärr bara på jour telefonen 0457-3442950och via vår mail, hyresgastforeningen@aland.net.  
Som alla föreningar har vi det tuffare nu i spartider.

I vilket fall som helst ringde de från bikupan och sa att min kära syster saknade mig och vi bestämde att mötas nere på stan. Vi pratade länge tillsammans om att hon själv måste våga ringa om hon har tråkigt så hittar vi på något. Jag fick en otrolig förmiddag där hon var glad och hade skoj utan att spela över eller tala om sjukdomar överhuvudtaget. Vi var ner och kollade på lilla holmen och talade om hur mycket hon tycker om att simma. Vi pratade också om att det bara är för henne att ringa så far vi och simmar eller hittar på något annat tillsammans. Sedan var vi också och tittade på fåglarna och kaninerna som hon tycker är så söta. Vi var också in både ZicZac och Tara, men hon tyckte att hon hade allt hon behöver. Vi pratade också om vi skulle fara och resa någonstans tillsammans eller fara på någon konsert. Efter många om och men kom vi åtminstone fram till att hon skall komma med mig, Linda, Rebecca, Frida, Mamma och Håkan på släktträff till Börje den 26 juli. Det är i alla fall en början även om jag hoppas att jag i vinter kan resa längre bort tillsammans med henne! Kort sagt var det en väldigt givande dag och hon lovade att hon skulle ringa mig oftare och hitta på saker istället för att ligga på sin säng och bara titta upp i taket. -"Det blir man ju hängig av" som hon uttryckte det.

Kommentarer

  1. Du skriver fint från ett syskonperspektiv. Det värmer att se att ni har en varm relation ; ) Det är något jag eftersträvar att våra barn ska få. Ännu är de små men hoppeligen ska de ha ett band även i vuxenålder.


    http://mammaannorlunda.blogspot.com

    SvaraRadera
  2. Tack skall du ha! Började läsa din blogg igår och det är mycket som känns igen. Jag tror säkerligen att era barn också kommer att få samma relation som jag och min syster har. Lycka till i framtiden!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar