Vikten av exempelvis Mariehamns strategi klubb

Det var väldigt bra att problemet med hyrorna i Bergskyddet togs upp i lördagens ålandstidning.http://www.alandstidningen.ax/article.con?id=25621&iPage=1
Jag skrev lite om det här i torsdags. Jag förstår helt klart att om Mariehamn  Stad inte behöver utrymmena så vill man heller inte hyra ut dem. Men jag tycker då att Mariehamns Stad, i det här fallet fritidsnämnden skulle sätta sig ner och diskutera möjligheterna att inhysa dessa föreningar i befintliga utrymmen inom Mariehamns stad. Mariehamn satsar fortsättningsvis väldigt mycket pengar på idrott, fotboll, gymnastik, ridning etc. och det skall de göra. Jag tycker bara att exempelvis pilbågskytte och strategiklubben är grupper som i många fall inte är intresserade av dessa saker och då en än viktigare grupp att satsa på. I det här fallet är jag nog som skattebetalare med på att de skall kunna använda 40.000 euro på de här grupperna ungdomar. Jag tycker att vi borde tillsammans med ungdomar sätta oss ner och fundera vilka alternativa sysselsättningar (inte idrott) som de skulle vilja ha inom staden!

Kommentarer