Vi skall vara stolta över våra Åländska barn och ungdomar.

Under helgen har jag varit till Uppsala och hälsat på min kusin Kajsa, hennes sambo Jonas och deras underbara lilla tjej Clara. Det har varit en väldigt trevlig helg för oss, mig, Linda, Rebecca och Frida.
Igår var vi till Fyrishov och simmade med tjejerna. Det var riktigt trevligt och roligt med tjejerna, men de andra ungdomarna och barnen har ingen som helst respekt för andra i bassängen längre. Okej att de inte bryr sig om oss vuxna, men de visar heller ingen hänsyn till de andra barnen.
I mitt jobb är jag väldigt ofta och simmar med barnen på jobbet. Det är stor skillnad hur det ser ut hemma på Mariebad. Vi skall vara stolta  över hur vi uppfostrar våra åländska barn och ungdomar både på dagis, skolor, fritidshemmen och viktigast av allt i hemmen. Samtidigt ser jag ett samband mellan att man i Sverige har gjort större klasser och har mindre personal per antal barn. Självklart är huvudansvaret med uppfostran på föräldrarna, men vi skall som samhälle försöka hjälpa föräldrarna så gott det bara går!
Framförallt ni barn och ungdomar skall vara stolta över hur ni brukar uppföra er!

Kommentarer