Nöjd över en fin kampanj tillsammans med det röda laget.


 

Imorgon avgörs valet. Jag tror att vi kommer att få en riktigt bra kandidat från Åland. Varför ställde jag då upp i riksdagsvalet? Naturligtvis var det som uppvärmning för det kommande lagtings- och kommunalvalet. Oavsett vem ni röstar på imorgon tycker jag det är väldigt viktigt att tänka på dessa saker. 

Hur vill vi att det Finska samhället ska se ut? Enligt mig måste SDP vara med i regeringens skull både för Ålands skull och för det finländska folket skull. Med en regering ledd av Samlingspartiet och Sannfinländarna så kommer skatter att sänkas för de rika, stöden utgå för de som har det svårt i vårt samhälle och miljösatsningarna kommer att avstanna. För det svenska språkets del och Åland ser det tyvärr ännu mörkare ut i en sådan konstellation. Därför är det väldigt viktigt att SDP och Sanna Marin får fortsätta leda landet i fyra år till. Ingen av de övriga partiledarna är lika bra som Sanna och ingen annan har satt Finland på världskartan på det sätt som hon lyckats med. 


Varför ska man då rösta på nummer 15? Även om man inte tror att jag når riksdagen den här gången är det viktigt att den politik jag representerar får röster och förtroende från väljarna. Jag står för att alla medborgare ska få möjlighet att påverka landet, sina egna möjligheter och välfärd. Det är därför jag arbetar aktivt för att ALLA ska få studieplatser och för att ALLA ska ha möjlighet till ett riktigt arbete. Med två pensionärer som föräldrar och en sambo som praktiskt taget hela sitt liv arbetat inom äldreomsorgen är den också en väldigt viktig fråga för mig oavsett om det är riksdags-, kommunal- eller lagtingsval. 

Så om inte jag faller er i smaken, välj en annan av våra fina deltagare på Socialdemokraternas lista för att stödja Sanna Marin. Om inte ens det övertygar er, så gå ändå och rösta för att göra er röst hörd. 



Avslutet för det här inlägget är citerat direkt från Nina Fellmans blogg (Tack till oss, demokratins arbetsmyror (nfellman.blogspot.com)):

"Min ideologiska kompass står stadigt till vänster, men för varje år som går blir jag mindre benägen att vara snabb och tvärsäker. Jag tror att det är bra att tänka efter och ha koll på sina fakta, att ha större öron än mun.

En av mina kolleger i Finland, Jacob Storbjörk, går till val med "en snäll politik". Det är viktigt, både i politikens relation till medborgarna, i relationerna mellan partierna och i den vanliga vardagen."

I den andan vill jag först och främst tacka mina partikamrater Arsim, Kristine och Nina. Det har varit mig en ära att få jobba med er. Jag vill också tacka de övriga åländska kandidaterna för veckor av arbete i demokratins tjänst. Det är så vackert att det kan bli lite fuktigt i ögonvrån. 

"På måndag börjar vardagen. Imorgon röstar vi. Hurra för det fria, orädda, trygga demokratiska Finland och Åland."


Kommentarer