En härlig lördag!

I lördags var jag äntligen ut till Askö igen. Askö är det enda stället där jag på riktigt når lugn och ro. Efter de senaste veckornas bekymmer med tänderna och min kära syster som blev tvångsintagen på Psykiatriska avdelningen behövde jag verkligen detta.
Vattnet hade nått högre upp än på många år och bryggan har varit under vatten hela vintern men klarat sig. På den västra sidan hade "gångbron" vridit sig då vattnet tagit den men i det stora hela så har allt hållit även denna vinter.I det stora petitesser med det utsatta läget som bakgrund.  
 
 Vattnet är så klart den här årstiden och inte några båtar i farten så man är helt ostörd men bara femton minuter från staden. När man tittar ut på vindmöllorna så hoppas jag verkligen att vindkraften på Åland får sig ett lyft. Jag skulle gärna se betydligt fler liknande vindparker i den åländska skärgården.

 På eftermiddagen var vi ut på födelsedagskalas för mitt gudbarn Leah. Alltid lika roligt att träffa familjen och det var ett väldigt fint kalas. Tyvärr hade vi inte tjejerna den här gången så Rebecca och Frida får fira Leah en annan gång. Grattis Leah!





Kommentarer