Min kära syster

Min syster är just nu på kårkulla. Det är väldigt tur att kårkulla finns samtidigt som det är rätt jobbigt att vara så långt ifrån henne och inte finnas vid hennes sida när hon har problem. Idag hade de hört ljud från hennes rum och när de gick in för att se vad hon gjorde så slog hon till personalen. De lyckades  inte få en förklaring, men jag som känner henne antar att hennes frustration vuxit när hon varit där och när hon inte kan kan förklara det så visar hon det på detta sätt. Det känns besvärligt att vara här hemma och ha svårt att nå henne på telefon och inte kunna hjälpa henne med hennes problem. Jag har varit med om detta tidigare och i det värsta fallet så måste jag ta ner henne på golvet och hålla ner hennes armar medan jag satt gränsle över henne för att hon inte skulle skada sig själv eller någon annan. Det är väldigt jobbigt när någon man älskar så mycket är så utåtagerande och har svårt att förklara varför det blir så. Jag hoppas att de hittar någon orsak till problemen på kårkulla och att de hittar något man kan göra för att lindra hennes frustration!

Kommentarer