Musik intresse

Jag har musik listat som ett intresse för mig. Helt klart är att jag alltid gillat musik, speciellt hårdrock. Jag har varit på otaliga konserter och sett de flesta av de band och artister som jag känner att jag skulle vilja se. Det enda som jag i princip har för krav på musiken är att gitarr skall vara ett av instrumenten, med några få undantag. Jag är också en av de som skulle bli glad om antingen Bob Dylan eller Bruce Springsteen skulle få Nobels litteraturpris.  
I Bob Dylan´s fall så är det låtar som Lonesome Death of Hattie Carroll, Chimes of Freedom, The times they are a-changin eller Hurricane och för Bruce Springsteen är det genom tex Long walk home, The promises land, This land is your land, Badlands,Darkness at edge of town eller My hometown. 
Deras samhällskritik är stundtals lysande och också en stor orsak varför de båda under så många årtionden fått nya fans. 



Kommentarer

  1. Jag håller helt med! Speciellt Springsteen är fantastisk!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar